• EN
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۱۱/۰۱ 
  • تعداد بازدید : 1402
  • کد خبر : ۴۵۹۷
next    /  3 prev
با حضوراستان های تهران ، سمنان ، مازندران ، البرز ، قم و قزوین كارگاه منطقه ای كنترل كیفیت آب برگزار شد
با حضوراستان های تهران ، سمنان ، مازندران ، البرز ، قم و قزوین کارگاه منطقه ای کنترل کیفیت آب برگزار شد
پانزدهمین جلسه کارگاه منطقه ای کنترل کیفیت با هدف بررسی چالش های کیفیت آب و انتقال تجربیات و تبادل اطلاعات ، با حضور شرکت های آب و فاضلاب شهری ....

پانزدهمین جلسه کارگاه منطقه ای کنترل کیفیت با هدف بررسی چالش های کیفیت آب و انتقال تجربیات و تبادل اطلاعات ، با حضور شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان های : تهران ، سمنان ، مازندران ، البرز ، قم و قزوین به میزبانی شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان در محل سالن جلسات این شرکت برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی آبفای استان، طاهری مدیر عامل شرکت در این کارگروه  بیان داشت تقریبا می توان گفت 97 درصد این استان مناطقی هستند که آب ندارند و اگر هم دارند از نظر کیفی لب شور با EC  بالا می باشد و فقط 3 درصد از آب های موجود باکیفیت می باشد و  می توان در بعضی از نقاط شهری و روستایی در استان از آنها استفاده کرد و تقریبا می توان گفت : عمده ترین منبع تامین  آب شرب  شهرهای بزرگ و کوچک این استان از دامنه های جنوبی البرز تامین می شود .

با توجه به شرایط موجود  در برخی از شهرها  از آب شیرین کن ها برای ارتقا کیفیت آب استفاده شده که این سامانه در شهر سرخه حدود دو سال قبل به بهره برداری رسیده است ، همچنین پروژه ارتقا کیفی دیگری در شهر بیارجمند به زودی احداث شده و به بهره برداری خواهد رسید. برای سایر شهرهای دیگر استان ،موضوع انتقال آب دریای خزر به استان سمنان، یکی از مباحث عمده و جدی می باشد که ان شاءا.... در  آنجا شیرین سازی آب انجام شده و  به استان سمنان انتقال داده می شود که اولویت آن تامین آب شرب و صنعت می باشد.

در ادامه طاهری افزود :  الحمدا... دفتر بهداشت و کنترل کیفیت شرکت ، با حمایت و همراهی معاونت محترم بهره برداری  اقدامات و فعالیت های خوبی داشته، مانند جایگزینی سامانه های آب ژاول به جای سامانه های گندزدایی گازی که در همین زمینه در دو سال متوالی این دفتر موفق به کسب رتبه برتر در کشور شده است. پیاده سازی و اخذ گواهینامه17025  ISO/iecآزمایشگاه در بخش فیزیک وشیمیایی و باکتریولوژی در آزمایشگاه مرکزی و دامغان، خرید تجهیزات آزمایشگاهی برای تمام آزمایشگاه های استان، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، تجهیز تعدادی از مخازن به دستگاه های آنلاین، پیگیری جهت اتمام و اجرا برنامه ایمنی آب در دو شهر استان و پایش فیزیکی ، شیمیایی ، میکروبی از دیگر اقدام های انجام گرفته در سطح آزمایشگاه است که با تلاش همکاران در حوزه دفتر کنترل کیفیت و معاونبهره برداری شرکت انجام شده است که از زحماتشان مجددا تقدیر و تشکر می نمایم. به علاوه در راستای ارتقا کیفیت آب ، موضوع جابجایی چاههای آب شور و استفاده از منابع با کیفیت شهر در سمنان 7 حلقه چاه  با قنات گل رودبارکه کشاورزان از آن استفاده می نمودند حدود 20 سالی می شود که معاوضه گردیده است. در شهر شاهرود نمونه دیگری است که امسال به جمع بندی رسیده ایم که با کشاورزانی که در پایین دست ، آب را از شمال شهر  جهت باغات منتقل می کنند آب را معاوضه نمائیم  و به همین منظور برای کشاورزان چاه حفر نموده ایم که درهمان نقطه آب تولید و مصرف شود و ما هم از آبهای با کیفیت برای شرب استفاده کنیم

در این جلسه خانم نادری راد مدیر کنترل کیفیت آب شهری شرکت گفت :

دستیابی به برنامه مدون و زمانبندی شده جهت رفع چالش های کنترل کیفی در قالب منشور کیفی ، از مهمترین نتایج کارگروه منطقه ای کنترل کیفیت آب خواهد بود و این امر با مساعدت و حمایت معاونت بهره برداری و تامین اعتبار مالی محقق خواهد شد. در این جلسه پس از بررسی موارد علاج بخشی کیفی در دفتر بهداشت آب، گروه حاضر از فرآیند تولید و پایش محصول شرکت تولیدی شیمیایی در محل شهرک صنعتی سمنان بازدید نمودند که بسیار مورد توجه اعضا قرار گرفت. 

امتیاز :  ۲.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0