• EN
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۸/۰۸ 
  • تعداد بازدید : 931
  • کد خبر : ۳۵۷۰
next    /  6 prev
بازدید نماینده شهرستانهای سمنان ، مهدیشهر و سرخه از تصفیه خانه های فاضلاب شهمیرزاد و مهدیشهر
بازدید نماینده شهرستانهای سمنان ، مهدیشهر و سرخه از تصفیه خانه های فاضلاب شهمیرزاد و مهدیشهر
دکتر همتی نماینده مردم شریف شهرستانهای سمنان ، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار شهرستان مهدیشهر ، طاهری مدیر عامل شرکت آبفای شهری استان ....

دکتر همتی نماینده مردم  شریف شهرستانهای سمنان ، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی  ،    فرماندار شهرستان مهدیشهر ، طاهری مدیر عامل شرکت آبفای شهری استان سمنان ،  معاونین ، مدیران و هیات همراه از روند فیزیکی و پیشرفت پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر شهمیرزاد و تصفیه خانه فاضلاب در حال بهره برداری شهر مهدیشهر بازدید نمودند .

 به گزارش روابط عمومی آبفای استان محبعلی حیدریه معاون مهندسی و توسعه شرکت از نحوه فرآیند اجرای پروژه تصفیه خانه توضیحات ذیل را  بیان داشت:

 این تصفیه خانه که هم اکنون در حال ساخت و تکمیل شدن می باشد ، فرایند آن  لجن فعال است از ورودی که فاضلاب به این تصفیه خانه هدایت می شود ابتدا از حوضچه اشغال گیری رد می شود و اشغالهای در این قسمت از فاضلاب جدا می شود و بعد از آن فرآیند اندازه گیری جریان صورت می گیرد سپس فاضلاب وارد حوضچه دانه گیر می شودکه این حوضچه معروف به ( چربی ودانه گیر ) می باشد ، ذرات شن و ماسه را که در داخل شبکه فاضلاب است ، داخل حوضچه دانه گیر حذف می شود و بعداز آن وارد حوضچه متعادل کننده وبعد ازآن فرآیند اصلی تصفیه در داخل این تصفیه خانه انجام می شود ، که اولین حوضچه بی هوازی می باشد که دراین جا حوضچه بی هوازی را پوشش دادیم، خروجی این تصفیه خانه دو محصول می باشد که یکی از آن  پسابی است که در این تصفیه خانه پیش بینی شده که بشود  برای صنعت وکشت صنعت استفاده شود و دیگر استفاده آن  این است که لجن موجود با آبگیری و تغلیظ  و بعدا با تثبیت لجن در شرایط قرار گرفتن مستقیم در  نور آفتاب آلاینده های آن از بین می رودو می توان  برای کود کشاورزی از آن استفاده کرد.

در خصوص روند پیشرفت فیزیکی پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهمیرزادوی  افزود : این پروژه با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد ریال انجام پذیرفته  و در حال حاضر کار سازه  این تصفیه خانه کاملا به اتمام رسیده و تجهیزات مکانیکی آن در حال نصب می باشد  و ان شاء ا....  پیش بینی می شود برای دهه مبارک فجر سال جاری افتتاح شود .

در ادامه نماینده و هیات همراه از روند فعالیت تصفیه خانه فاضلاب مهدیشهر بازدید نمودند و نادر قدس  معاونت بهره برداری شرکت از نحوه فعالیت تصفیه خانه مهدیشهر گزارش لازم را بیان نمود .

لازم به ذکر است پروژه تصفیه خانه مهدیشهر در سال 1391 تجهیز و با حضور مدیرعامل وقت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افتتاح و به بهره برداری رسید .

امتیاز :  ۱.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0