چاپ

جهت مشاهده صفحه بیانیه راهبرد مشارکت در سایت وزارت نیرو کلیک کنید

 

راهبرد مشاركت

 

مصوب چهاردهمین جلسه کارگروه سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم مورخ ۹۷/۱۰/۸

در راستای اجرای ماده ۹ تصویب‌نامه شماره ۱۱۲۷۱۲۸ مورخ ۹۵/۱۲/۲۸ شورای عالی اداری موضوع حقوق شهروندی در نظام اداری با عنوان "حق اظهار نظر آزاد و ارائه پیشنهاد در مورد تصمیمات و فرایندهای اداری" مقرر شد حسب تصمیم کارگروه سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم و کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی، برخی از طرح‌ها و لوایح یا دستورالعمل‌های اداری مرتبط با حقوق افراد پس از تایید پیش‌نویس و قبل از تصمیم نهایی، از طریق درگاه الکترونیکی دستیار ویژه وزیر در امور حقوق شهروندی در پورتال وزارت عتف، طی مدت دو هفته در اختیار عموم جهت اظهار نظر قرار گیرد و پس از دریافت انتقادات سازنده مردمی نسبت به اصلاح و ابلاغ آن اقدام گردد.

 

متن بیانیه راهبرد مشارکت عمومی وزارت نیرو

 

وزارت نيرو، به عنوان متولی تامين، انتقال و توزيع آب شرب سالم و بهداشتی و تولید برق مطمئن و پایدار براي مصارف بخش‌های مختلف و آحاد جامعه در سطح کشور؛ خود را موظف مي داند در جهت تدوین اهداف، برنامه‌‌ها و فعالیت‌های مرتبط با صنعت آب و برق، حتي‌المقدور نسبت به اخذ مشارکت عمومي تلاش نموده و در اين زمينه خط مشي خود را به شرح زير ترسیم، و بر عملکرد شرکت‌ها و مؤسسات زیرمجموعه نظارت نماید:

جلب مشارکت و کسب رضايت مردم در بالاترين سطح ممکن و تلاش در جهت رعايت کامل منشور حقوق شهروندي در حيطه وظايف و فعاليت‌هاي وزارت نيرو

توسعه اعتماد و سرمايه اجتماعي در نظام حکمراني و مديريت منابع آب و انرژي از طريق احترام به حقوق شهروندان و استيفاي حقوق اجتماعي آنان و تلاش در جهت فراهم آوردن زمينه‌ سلامت جسمي، روحي و رواني و اجتماعي آحاد جامعه در زمینه‌هاي مرتبط با صنعت آب و برق

اطلاع‌رساني جامع و آموزش و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب و انرژي؛ با هدف ارتقاي آگاهی کارکنان، مشترکان و ذینفعان نسبت به وظایف فردی و مسئولیت‌های اجتماعی خویش در قبال جامعه و جلب و جذب مشارکت‌های مردمی

شفاف‌سازي و فراهم کردن بستر مشارکت همه ذينفعان در سياست‌گذاري، تصميم‌گيري و اجراي سياست‌ها و طرح‌ها، با به‌کارگيري ابزارهاي مناسبِ مشارکت الکترونيک، و بهره‌گيري از ظرفيت مشاوره‌اي مردم و سازمان‌هاي مردم نهاد

تسهيل دسترسي آزاد و جامع به اطلاعات آب و انرژي

بهبود پاسخگويي در برابر تبعات و عواقب تصميمات و فعاليت‌هاي وزارت نيرو بر محیط‌زیست و جامعه؛ در راستاي مسئولیت اجتماعی سازماني

میزان رضایتمندي کارکنان و مشترکان از دریافت خدمات در بازه زماني يکساله، بطور مرتب، جهت ارائه خدمت به نحو شایسته‌تر

در نظر گرفتن تمهيدات لازم به منظور جمع‌آوري و بهره‌برداري از نظرات، پیشنهادات و انتقادات کارکنان، مشترکان و ذینفعان در راستاي جلب رضايت مشتركين صنعت آب و برق، در چارچوب قوانين و مقررات

از کليه کارکنان، مدیران، مشاوران، پیمانکاران و ذینفعان انتظار می‌رود با التزام عملي به موارد فوق‌الذکر، تلاش نمايند تا زمینه تحقق آن در وزارت نيرو و کليه شرکت‌هاي تابعه و وابسته و شرکت‌های فعال در صنعت آب و برق، فراهم آيد.

 

وزیر نیرو

 

درگاه‌هاي مشاركت عمومي وزارت نیرو

 

وزارت نيرو در راستاي اجراي مصوبه فوق و به منظور نیل به اهداف مندرج در منشور اخلاقی و خط مشی حوزه ستادي وزارت نيرو مبنی بر ارتقاء سطح رضایتمندی مشترکین صنعت آب و برق و سایر مردم نسبت به دریافت نظرات، پیشنهادها و انتقادات ایشان، از طرق زیر اقدام می‌نماید.

نظرسنجي در خصوص لوايح و اسناد: اين بخش به جمع‌آوري نظرهاي مردمي در خصوص لوايح و طرح‌هاي وزارت نيرو اختصاص دارد

سامانه ثبت و پيگيري شكايات: اين سامانه با هدف جمع‌آوري و پيگيري شكايات كليه ذينفعان به صورت كاملاً الكترونيكي ايجاد گرديده است

سامانه طرح‌هاي نوآورانه: اين سامانه با هدف جمع‌آوري، پيگيري و بهره‌برداري طرح‌هاي نوآورانه كليه ذينفعان ايجاد گرديده است

ميز خدمت الكترونيك: در اين بخش فهرست كليه خدمات حوزه ستادي وزارت نيرو قرار دارد

ارتباط با ما: اين صفحه جهت اطلاع بينندگان وب‌سايت از آدرس و شماره تلفن‌هاي وزارت نيرو طراحي گرديده است

ارتباط با وزير: در اين صفحه نحوه ارتباط با وزير نيرو توضيح داده شده است

ارتباط با معاونين وزير: در اين صفحه نحوه ارتباط با معاونين وزير نيرو توضيح داده شده است

ارتباط با شركت‌هاي مادرتخصصي: در اين صفحه كليه اطلاعات تماس شركت‌هاي مادرتخصصي درج شده است

ستاد خبري مركز حراست: در اين بخش نحوه ارتباط با مركز حراست شرح داده شده است

 

راهبرد مشارکت عمومی در شرکت آب و فاضلاب استان سمنان

 

شرکت آب و فاضلاب استان سمنان در راستاي انجام ماموريت سازماني خود تلاش مي کند با برنامه‌محوري، نگاه سيستمي و بهره‌گیری از توان تخصصی کارشناسان خود، خدمات باکيفيتي در چارچوب وظايف قانوني به مخاطبين ارائه نمايد و به منظور تحقق اهداف، اجراي ماموريت ها و ارائه خدمت به مردم نيازمند توجه تام مخاطبان خود مي باشد.

به بيان ديگر ارائه خدمت به نحو شايسته زماني امکان‌پذير است که مخاطب، ميزان رضايتمندي خود را از دريافت خدمات اعلام، تعامل و مشارکت خود را کامل نمايد. بدیهی است سازماني در ارائه خدمت موفق‌تر است که بتواند نظرات، پيشنهادات و انتقادات مخاطبين خود را دريافت و بر اساس آن راهبردهاي مناسبِ جلب رضايت را در چهارچوب قانون اتخاذ نمايد.

 

در این راستا شرکت آب و فاضلاب استان سمنان، اقدامات زیر را سرلوحه کار خود قرار داده است:

 

قرار دادن بخشنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و ضوابط اجرایی در پورتال شرکت با هدف دریافت نظرات و انتقادات سازنده مردمی و انتقال آنها به دستگاه‌های بالادستی

رسیدگی به شکایات مردمی از طریق سامانه رسیدگی به شکایات

امکان اخذ پیشنهادات مردمی و ارائه راهنمایی‌های لازم در پورتال شرکت

وجود سامانه ارتباط با مدیران در پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت

درج کلیه راه های تماس با مدیران اعم از شماره تلفن و آدرس و پست الکترونیک در پورتال

نظرسنجی از ارباب رجوع، خدمات مشترکین، پورتال شرکت

 

 

شناسنامه صفحه

عنوان صفحه: بیانیه راهبرد مشارکت وزارت نیرو
مرجع اطلاعات: وزارت نیرو
ویرایش کننده : کارشناس فنی سایت   ارتباط با کارشناس
تاریخ آخرین ویرایش: 1400/01/25
6.1.7.0
گروه دورانV6.1.7.0